Wednesday, December 24, 2008

jõulud!

Kolmapäev, 24 detsember

Kristjan: Täna oli siis kerge jõuluõhtusöök, Rein ja Marite tegid hapukapsaid, liha ja ahjukartuleid, väga maitsev oli. Pärast kutsusime teisi ka oma laua juurde ja väga lahe oli. Pisike korealane Rocky tõi kitarri ja laulsime igasuguseid lugusid. Kadi mängis vahepeal ja laulis, kõigile meeldis väga. Malcolm ja Rocky mängisid ka. Rocky laulis üht korea keelset lugu ja refrääni laulsime kaasa, kuigi keegi sõnu ei teadnud. Laua ümber olid veel rootslane, jaapanlane, uus-meremaalane, iirlane, taiwanlane jne. Vahepeal pole siin midagi erilist toimunud, arbeitslager ikka täies hoos. Nädal aega töötasin ühe afganistaanlase Abduli juures, palgapäeval selgus, et ta ei maksnud kõike raha ära, rääkisin temaga, ajas mingit soga suust välja. Pärast seda olen koos Kadiga õunafarmis olnud. Loodan, et saan selle raha ikka kätte. Eelmisel laupäeval oli siin kerge torm. Olime tööl., hommikul sadas vihma veidi, aga midagi hullu polnud. Peale enne lõunat aga tõusis suur tuuli ja ma ei näinud enam Squirreli otsas õunugi. Siis Gordon ütles, et aitab küll selleks korraks. Rääkis, et sellist tormi pole kunagi suvel siin olnud. Siis ta viis ise meid autoga hostelise ära, aga see oli ka päris vinge sõit. Me istusine Reinu ja prantslase Williga taga kastis, ma olin lühikeste pükste ja särgiga, päris külm oli. Teed olid oksi ja puid täis ja kui hakkasime hosteli lähedale jõudma, selgus, et suur puu oli tee peale kukkunud ja me ei saanudki edasi. Sõitsime siis teist teed mööda, vahepeal 100 km/h, päris ohtlik madalas kastis istuda sellise ilmaga, aga polnud hullu midagi. Nüüd on kurk haige lihtsalt. Ja teise tee peale oli ka puu kukkunud. Nii et oli jäänud veel üks variant, õnneks viimane tee oli lahti ja jõudsime õnnelikult kohale. Seejärel hakkasime veini jooma ja ma jäin purju jne jne. Peale seda tulid soojad ilmad jälle, üle 25 kraadi päeval.

Täna, jõululaupäeval, käisin peale tööd ujumas, esmakordne kogemus siis minu jaoks, naljakas oli. Homme on mingi lebo päev, aga reedel on siin suur jõulupidu. Uueks aastaks on mingi plaan ookeani äärde minna, aga see võibki plaaniks jääda, eks paistab. Igatahes, ma soovin kõigile ilusaid valgeid jõulupühi ja kõike muud ka, millest siin puudus on! Jõulupuu on meil muuseas olemas, aga lumest on küll asi kaugel. Aga ma kaon nüüd magama, kell on päris palju. Homme paneme blogi üles, Kadi kirjutab ka ühtteist juurde. Tsau.


Kadi: Kõigepealt tänud kõigile, kes mulle kirjutasid. Nii hea oli teie eludest lugeda. Saab jälle midagi Eestist kuulda. Aitäh teile, sõbrad :)
jep, meie jõulupidu oli väga vinge, kogunesime kõik ühe katuse alla ja sõime oma ahjukartuleid, hapukapsast ja liha. Nii et saime ikkagi oma jõuluprae :) ja täitsa üllatus oli, et siin üldse müüdi hapukapsast (sauerkraut). Aga igatahes siis jah, nagu Kristjan kirjutas läks pärast lauluks ja pillimänguks lahti, tegime pilte ka. Laulsime kõik kooris, õppisime erinevaid keeli, et kuidas öelda terviseks! Ja kuidas öelda häid jõule erinevates keeltes! Jeee! Ja ma olin ise ka suur laulustaar, mängisin ise kitarri ja laulsin. Nii äge! Kohe mitu korda! Tundus et neile meeldis. Kummaline, isegi Eesti sõpradele ma ei ole midagi laulnud, aga siin hostelis kõik juba teavad, et see on see laulutüdruk (mina siis :)) ei väga tore oli. Panime Eesti muusika mängima. Kasutasime minu muusikat ja siis mängiski muusikakeskusest mis on kodu kus on kodu kus on kodukoht ja paljud teised eesti laulud. Eks muidugi teised rahvused sellest midagi aru ei saanud, aga meid, eestlaseid, on siin 5 ja meile meeldis. Ja siis muidugi jõime veini. Kes rohkem, kes vähem muidugi. Igatahes saime päris hilja magama, ma arvan, et 2 ajal vist öösel. Meie aja järgi. Teil oli siis kell 7 õhtul. Saatsin mõned sõnumid, kuna rohkem lihtsalt ei jõudnud, ja mul ei ole hetkel austraalia numbril krediiti. Aga ma soovin teile siis kõigile siin, internetis, palju lund jõuludeks! Et kõigil oleksid ikka ilusad ja mõnusad jõulud!
aa—mainin igaks juhuks ära, et nägime ka tiger snake'i (madu). Aga nagu siin öeldakse, siis kõige parem madu on surnud madu. Ja nii ka seekord. Meie väike, pisike, umbes 1,5 meetrine uss sai löögi meie bossi autolt ja seal ta siis lebas surnult, autoteel. Olgu veel öeldud, et tiger snake on Austraalias üks kõige mürgisematest madudest!!! ja ta hiilis täitsa meie õunafarmi kõrval ringi. Ausaltöeldes tõi natuke külmavärinad ihule küll! Muidu mõtled küll, et ah, ei meie neid ei näe, et nad on kusagil mujal, aga eile siis nägime ära milline on üks õige austraalia mürgine madu. Hea oli, et ta ei liigutanud enam ennast. Ja kui ma nüüd ei eksi, siis maailmas on 23 kõige mürgisemat, ohtlikumat madu ja 22 neist elab Austraalias. Ahoi! Ämblikuid on siin ka. Kuigi mul on selles suhtes vedanud, minu õunafarmis ei ole neid eriti palju. Olen juba harjunud nende võrkude seas opereerima ja omad õunad olen ilusasti kätte saanud. Jah, ämblikke siin suurt ei ole, ainult maod hiilivad ringi :) eks me katsume ettevaatlikud olla. Kauneid jõule kõigile! :) meil on 25s detsember, kell on pool 12 päeval, päike läheb aina kuumemaks.

No comments: