Thursday, February 26, 2009

Roadtrip Perth to Melbourne vol.2

20 paev, pyhapaev 15.02.2009

Selle paeva veetsime caravan parkis, nautisime pikka hommikut ja kaisime batuudil hyppamas ja ujumas.
Peale lounat laksime tutvume Glenelgi nimelise Adelaide aarelinnaga. Vaga ilus linn, mis asus ookeanikaldal ja oli turiste tais. Muuli tipus pyydsid kalurid krabisid, kalu ja kalmaare. Ranna-aares kais vilgas turismielu, seal olid ponid ja kaamelid, lambatalled ja pardipojad. Eemal mangiti tsembesid. Kaisime internetis ja hea oli jalle kodustest kuulda midagi. Kell 4 einestasime jalle yhes hiina soogikohas, vaga maitsev. Ohtul kaisime jalle ujumas ja batuudil hyppamas ja pilte klopsimas.

21.paev.

Teepeale jai Mclaren Vale oma matkaradadega. Seal oli neid erinevates raskusastmetes. Votsime mingi suvalise ja ma pidin jalle todema, et ma ei ole fyysiliselt heas vormis. Ja kui lisada veel keskpaevane kuumus ja ymberringi asetsevad polenud valjad, siis ei olnud see matkamine yldse enam nii ahvatlev. Raske rada oli ka. Yheskohas oli naiteks matkarada polenud ja me ei saanudki maest alla minna. Igatahes kohale me joudsime.
Oobimine oli yhes caravan pargis, 26 dollarit. Odav. Seal linnas oli ka vaike saar keset ookeani (Granite Island), kuhu sai mooda silda minna. Saarel asus pingviini keskus. Igal ohtul tulevad nad merelt saarele oobima ja poegi toitma. Meie nagime 2 hyljest ujumas sealsamas muuli juures, lahe. Parast ohtul hilja kaisime pingviine ka uudistamas ja nagime neid paris lahedalt kalda aares, aga pilti teha ei saanud, kuna valku ei tohtinud kasutada ja seal oli pime. Seal oli mingi giidiga grupp ka ringi liikumas ja me yhinesime nendega, ei tea, kas see oli tasuta voi mitte :) aga tore oli..

22 paev.

Hommikul laksime selle saarega uuesti tutvuma ja tegime sellele ringi peale. Ilus hommik oli.
Seejarel laksime Port Ellioti nimelisse vaikelinna. Tegime vaikse offroad tripi jalle ja nagimesuuri liivadyyne, soolajarvi ning igavest und nagevat vombatit :( Tahaks teda elusast peast ka naha, monus suur ja karvane loom on.
Ohtul jaime rahvusparki telkimisplatsile poosaste vahele. Mina, Kristjan, Michael ja Charlie kaisime pimedas taskulampidega loomi otsimas mooda poosaid ja kalda-aarseid kaljusid :) Me ei nainud kyll yhtegi looma, aga ponevust ja igasuguseid erinevaid ponevaid haali ning poosassahistamisi oli kyll.

23. paev Joudsime vaga monusasse linnakesse Mount Gambier, mis on suuruselt teine linn Louna-Austraalias. Seal oli vaga eriline sinine jarv, Blue Lake. Selle vesi oli imeilus helesinine. Novembrist martsi kuuni pidi see sinime olema, muidu on nagu ikka, hallikas. Lahe. Seal linnas oli veel yks vaga ilus "sink hole", mingi kraatri moodi asi, kus olid vaga ilusad lilleaiad ja purskkaev.
Paikeseloojangu ajal matkasime aga suure vulkaani kraatri aare peal! Vaga ilusad vaated olid seal. Andis ikka ronida sinna tippu, aga teised koik laksid, ma ei saanud alla anda. Vulkaanikraater oli nii sygav ja roheline, Cedric kais seal alla ka ara, aga meie kaisime tiiru ymber kraatri.

24 paev. 19.02- Kristjani vanaema Laine synnipaev, palju onne!!!!!!

Hommikul avastasime, et meie Caravan parki k88k oli toitu tais. Singid, munad, piimad, hommikuhelbed, saiad, mahlad , kohvid, kakaod, teed jne. Einestasime siis rikkalikult ja votsime mahla ka natukene kaasa ja seejarel soitsime edasi.
Ja peagi olimegi jalle uues osariigis- Victorias.
Laksime jalle yhte kohta hylgeid vaatama. Hiking, mooda ranna-aart, kivid, liiv ja hiljem maest yles. Mina loppu ei joudnud, jalutasin mooda rannaaart Charliega..palav oli,.. ja ees ootas GREAT OCEAN ROAD... see on siis paarisaja km pikkune teeloik Melbourne suunas. vaga turistiline koht aga loomulikult pidime ka meie sinna minema. juba esimest kivide juures tegime peatuseid ja klopsisime palju pilte.. ja nii lakski et iga natukese aja tagant jalle auto seisma ja valja pildistama.. paikeseloojanguks joudsime kenasti 12 apostli juurde.. need on siis kivid ranna lahedal.. ei mitte vaiksed kivid vaid suured kivimyrakad.. igavesti suures kivid... seal sai ikka oma poolsada pilti kaamerasse jaadvustatud.. niivord ilus oli see koht paikeseloojangu ajal.. ohtuks laksime caravan parki.

25. paev, reede, 20.02.2009

hommikul alustasime siis jalle seda sama teed, mooda Great Ocean Roadi. Jalle mitmed peatused ja mitmed (kohati kyll sarnased) kivid vees. erinevates kujudes muidugi.. naiteks London Bridge, blowholes, yks suur jogi, koobas. ja siis me leidsime veel yhe salaranna kus olid suured ankrud rannaliival malestamaks hukkunud laevu ja nende meeskondi.. sikutasin seal yhe suure vetika ka valja ja ehtisin end teistegi vetikatega. vaga kaunis seelik ja kaelakee olid mul igatahes. :)
Edasi laks tee labi yhe rahvuspargi kus meie roomuks nagime kauaoodatud KOAALASID! Jep, taiesti metsas ja taiesti vabasid koaalasid. nii tore. alguses nagime ainult yhte ja kaugel aga peagi avastasime et neid on seal rohkem kui 1. jalle tegime iga natukese aja tagant peatuse sest keegi nagi koaalat ja jalle pildistama. ja nad on toesti tapselt nii armsad nagu nad koikidel piltidel alati on. nii toredad. yks viipas meile kapaga, teine soi eukalupti lehti :)
Ohtuks valisime valja Lake Elizabethi mis jai Apollo Bayst pohjapoole. Tee sinna oli uskumatult magine. Victoria on toesti vaga monus magine piirkond. vaga kitsad teed ja suured maed.. telkimine suure campertraileriga oli seal kyll keelatud aga me ei hakanud tagasi uut kohta ka minema otsima. jaime salaja ikkagi sinna.Loime laagri lahti ja laksime oopimeduses ja laternavalguses tutvuma Lake Elizabethiga. see jarv on nimelt tahtis selleks, et seal elab kurikuulus platipus, ehk siis eestikeeles on ta vist nokkloom kui ma ei eksi. teate kyll, see pardinokaga loom, kes muneb mune aga on imetaja. kahjuks ei olnud meie taskulambis ja laternad nii eredad et me oleks midagi tol korral nainud niisiis laksime tagasi. pime oli. ja mets oli tihe. ja meie 6 pealine seltskond oli vaga ponevil koikidest nendest oohaaltest mis metsas olid. ei teagi kelle haaled need koik olid. ahjaa. yhe haale tuvastasime. see oli hyppamine. muidugi oli see kanguru kes ohtul yksi ringi uitas..

26 paev, Michaeli synnipaev :)

Hommikul arkasime juba varakult, kell 6 ja seadsime sammud jalle jarve poole, lootes ikkagi seda nokklooma naha...Jarveaares ootasime kannatlikult aga peagi katkes teiste kannatus ja nad laksid hoopis jalutama et teha tiir ymber jarve. meie jaime Kristjaniga jarve aarde ootama... mone aja parast nagime pinnavirvendust ja nagime kuidas miski loom ujub edasi tagasi, aeglaselt, ainult ninaots veest valjas. voi siis noka ots veest valjas.. oleme 99% kindlad et see oligi nokkloom, sest lind see ei olnud, ta oli vee all.. ja kala jaoks oli ta liiga suur ja liiga kaua veepinnal.. ja jarv oli ju see kus just see nokkloom ujus.. igatahes nagime teda veel mitu korda pinnavirvenduses...aga see oli ka koik.. ta on vagga arglik loom ja selleks et teda naha.. siis peaks vist sukelduma kuhugi vms :)Parast olid teised muidugi kadedad, et nad ei nainud.. aga meie kannatlikkus tasus end ara :) ahjaa... punast suuremat papagoid nagime ka seal jarve aares.. vaga ilus..
edasi jatkus soit Melbourne'i suunas teepeale jaid moned kosed mida ymbritsesid suured tihedad vihmametsa moodi metsad. vaga ilusad. jalle saime palju kondida aga kosed kahjuks olid veest ysna tyhjad.. nagime paari vaga ilusat koske, aga siin on ikkagi suvi ja vett ei ole..
Edasi suundusime jalle tagasi Apollo Baysse, kohta kus me juba olime kainud, tegime kiire lounapausi ja siis jalle Great Ocean road oma maaliliste vahepeatustega.. ja peale pikka soitu olimegi jalle suurlinna keskkonnas. Olime joudnud Melbourne'i! meie sihtpunkt oli saavutatud.. Melbourne oli ju meie roadtripi viimane sihtpunkt! Otsisime caravan parki, aga lopuks otsustasime koik yhel meelel ikkagi selle koige kallima ja 4 tarni oma kasuks. Big 4 caravan park. seal oli ju ometigi bassein ja mullivann ja telekatuba jne jne. vaga monus. ja meie plats asus koogile ysna lahedal seega oli kohe eriti mugav olemine meil. Ohtul oli meil muidugi pidu, joime olut. ikkagi viimane roadtripi paev ja lopuks ometi olimegi MELBOURNE'is.

Meie roadtrip sai ametlikult sellega labi

Jargnevatel paevadel oleme Melbourne'is olnud ja nadal aega seal samas caravan pargis. seal on monus ja see on linnale lahedal. oleme iga paev linnas kainud ja uurinud tasapisi toovoimalusi.. nii farmitood kui ka linnatood.. eks nais mis meist edasi saab.. tahaks Tasmaania saarele ka jouda, kui rahakott ja aeg vahegi voimaldavad :)

pilte lisame ka, kohe kui saame interneti millel on see lisavoimalus :)

Marianne said...

No tõesti suuurepärane! Nii hästi kirjutatud ka, mul olid kõik asjad nii elavalt silme ees:D Tore, et teil on kõik ok!

Anonymous said...

:) Hea oli kuulda t2na, et te olete ikka niimoodi toredalt l6putult 6nnelikud!

Kairit said...

Heipa teile kõigile seal kaugel Austraalias. Vabandage, et pikka aega pole miskit kommenteerinud. Eks ma ole töönarkomaanistunud aga ärge pabistage, olen teie huvitava eluga kursis läbi blogspoti :D hehehe

Vaatan, et teil läheb jätkuvalt hästi ja aina paremaks veel minemas. Roadtrip sounds fun! Oeh, tahaks ka teiega roadtripitada. Küll teil veab, et Austraalias marusoe ja päike sillerdamas pea iga päev. Tallinnas kusjuures mingi aeg paistis ka päike...eks kevad hakkab tasapisi meieni jõudma, kuigi lund on meil piisavalt ja noh...kord sopane ja kord libe.

Anyway soovin Teile jõudu ja jaksu nagu alati. Rokkige 101% :)