Tuesday, September 1, 2009

Darwinis ja selle ymbruses

Kadi: see peatykk tuleb siis seekord Darwinist

Darwin- Northern Territory (pohjaosariigi) pealinn. Kuna ymbruskonnas yhtegi suuremat linna peale Darwini ei ole, siis saab see linn endale lubada ka veidi kallimaid hindu. Meie olime igalpool harjunud, et yhe oo eest hostelis saab maksta ka ainult 17 dollarit. Voi siis kuni 20, see on siis yhikamoodi toa eest. Aga siin linnas on ka koige suurema yhikatoa eest hind 25 voi isegi 30 dollarit. Mones kohas isegi veel kallim. Niisiis oli see meile alguses taitsa ehmatus. Aga inimene harjub koigega. Niisiis leidsime meiegi toreda hosteli kus maksime iga oo eest 25 dollarit.Selgus, et selles hostelis oli veel 9 eestlast. Nii et me polnudki ainukesed :) Darwinis oli ka McDonalds, aga ilma tasuta internetita. Nii et jallegi, Darwin on yks igati eriline linn, koik on teistmoodi. Aga tegelikult mulle see linna taitsa meeldis. Kaisime yhel eestlasel, Sirlil, ka siin kylas. Ta elab oma korteris.

Darwin festival
13-30. august toimub Darwinis suur festival. Onneks langes ka meie Darwini kylastus aeg sellesse aega, nii et saime ka meie sellest osa. See holmas siis koike, alates muusikast ja kunstist, lopetades kinoohtutega. Me kylastasime yhte graffiti naitust, mis leidis aset KIRIKUS, ja kahjuks, minule , kui vanale graffiti teadlasele, ei tundunud see yldse huvitav. Peab ausalt ytlema, et need mis on ikkagi ebaseaduslikult tanavatele joonistatud, need on ikka palju ilusamad, varvilisemad ja uhkemad. Veel kaisin mina yhes huvitavas kunstitoas, kus olid valjas igasugused eksemplarid ja kus sai ka ise oma kunsti seinale joonistada. Vaga ponev. Tahtsin vaga yhele fotonaitusele minna, aga kahjuks asus see kesklinnas liiga kaugel ja paevasel ajal on liiga palav, et sinna kuidagi ennast toimetada. Niisiis jai ara. Kyll aga sain ma kahel ohtul jarjest minna tantsuohtutele. Yhel ohtul oli meie moistes siis selline seltskonnatantsu ohtu. Opetati tantse, kaasati publikut. Ja mis koige toredam, see toimus liiva peal (aga mitte mere aares). Muidugi olin ka mina selles suures ringis ja loin koikides tantsudes kaasa. Mis siin salata, ma igatsen vaga rahvatantsu. Oli yks vaga tore ohtu, nalja sai palju. Aga inimesed olid vaga toredad ja higisena kondisingi ohtul pimedas tagasi hostelisse. Kristjan tol ohtul kaasa ei loonud, ta ei olnud huvitatud. Teisel ohtul opetati rahvale aafrika ja india tantsu. OIIIIIIII kui ponev! Muidugi olin ma jalle osavotjate seas! Kristjan vaatas rahva seas niisama :) aga ei, igati lobus yritus! Mulle vaga meeldis. Ja yhel ohtul naiteks kaisime valikinos. Seal naidati yhte filmi aborigeeni lastest. See oli Cannes'i festivalil ka palju auhindu saanud. Mulle vaga meeldis. Samson and Delilah oli selle nimi, kui kedagi huvitab.

Ekskursioonid
Darwini ymbruses on 2 suuremat rahvusparki. Maailmakuulus Kakadu rahvuspark ja Litchfieldi rahvuspark. Molemad votsime yhepaevased tuurid. Litchfieldi pileti voitsin mina tasuta yhes baaris mitte millegi eest. See oli vaga tore paev, kaisime tutvumas koskedega. Seal nende all sai ujuda ka, just nagu filmides! Vaga vaga huvitav elamus. Suurem kosk oli vist kusagil 20-25 m korgune. Ja kusjuures, hoolimata hoiatavatest siltidest, ronisid moned poisinolgid ikkagi sinna yles ja hyppasid sealt alla. Habi naile! Kakadu seevastu oli rohkem kultuursed, kui nii voib oelda. Me kylastasime yht suurt looduslikku aborigeeni koopamaalide galeriid. Kivide peale oli igasuguseid asju joonistatud nende dreamtime ajast. Ehk siis igasugused jutud ja lood, mida nad joonistades edasi proovisid anda. Seal oli pilte nii inimestest, kui ka kilpkonnadest, lindudest, madudest ja kaladest. Siin osariigis on yks vaga suur kalaliik nimega barramundi. Teda oli ikka paris palju joonistatud seintele. Veel oli meil yks joesoit, kus oli niiiiiiiii palju krokodille! Iga natukese aja tagant nagime monda kaldal paevitamas voi veest piilumas. Oudne, neid oli ikka igalpool! Ja esimest korda kuulsime, kuidas krokodill tegi haalt. See oli rohkem selline haal nagu ta oleks krooksunud. Nagime veel pisikesi vikerkaarevarvi linde (ei, mitte neid papagoisid). Siis pandi paat sinna samma joe aarde ja koik valja, marss! Hehee.. natuke kohe oli valja minna kyll, kui naed et krokodillid eemal paevitavad. aga yks vaga tore aborigeenionu Robi tegi meile elava demonstratsiooni kuidas erinevaid odasi kasutada. Lopuks ometi sain esimese pildi aborigeeniparitolu inimesest. Tal polnud midagi selle vastu. Muidu nad yldiselt ei taha, et neid pildistatakse.

Mindil Sunset Market
Igal pyhapaeval ja neljapaeval toimub mere aares suuremat sorti turg. Kella viiest hakkab see pihta, inimesed kogunevad liivarannale, et kaunist paikeseloojangut vaadata. Ja seejarel ongi turg juba taies hoos! Seal on koike! Alates muusikutest kuni kaarditrikkideni valja. Koike saab osta, koike saab vist proovida ka, voi vahemalt tasuta vaadata! :) muidu turg nagu turg ikka, myyakse igast nanni, nii riideid, kui ka ehteid, kotte, jalanousid, suveniire, sooki-jooki jne jne. Aga kuidagi vaga monus ohkkond on seal. Nii et ma kaisime ka seal 2 korda lausa.

Ma ei teagi kuidas, aga markamatult moodusid 2 nadalat selles linnakeses. Peab ytlema, et see on vist koige kuumem regioon kus me kainud oleme, nii et paevasel ajal inimesed eriti aktiivsed ei olnud, palju parem oli meie basseini aares harjutada. Seal Kristjan opetas mulle naiteks kuidas krooli ujuda. Ja peakat oskan nyyd ka paremini hypata :)Ka ohtutel ja oosel oli vaga palav. Kaisime pidudel ka muidugi vahepeal, nalja sai, nagu alati. Soime paris palju kordi soodsat ohtusooki hinnaga 3.50 ja joime monusat kylma olut. aga nii ta laks. Eks me ikka otsisime tood ka. Registreerisime mones agentuuris ja tegime maksutagastusi ja otsisime tood internetist. Aga ilma eduta. Vahepeal taheti meid krevetilaevale varvata, aga me loobusime ise sellest. Lopuks leidsime aga peagi toreda pakkumis- tootamine yhes majutusasutuses-karavanpargis mis asub in the middle of nowhere, ehk siis paraporgus, keset korbe. Tootingimused tundusid olevat ysna head, palka lubati ka ysna hasti, too iseenesest on siis housekeeping, ehk ilmselt koristustood. Lubati, et voib tood saada ka baaris ja et voibolla veel ka midagi muud. Meie rahakotid kannatasid kalli Darwini ilusasti ara, aga reisimiseks enam raha ei olnudki nii vaga. Niisiis votsime pakkumis vastu. Nii et broneerisime ligi 20 tunnise bussisoidupileti endale ja laupaeva hommikul istusime bussi. Teekond Kimberley suunas vois alata. Fitzroy River Lodge, siit me tuleme!

Laura E. said...

Tere tere,
kas teil seal inthemiddleofnowhere on ka internet kasutusel? Kui jah, andke siis ruttu teada, mis edasi juhtub :)

Anubis said...

hihii, saame netti kyll, mul isegi blogis just valmis kirjutatud, aga enne ei saa yles panna, kui kommentaare juurde tuleb siia, vahemalt 5 kokku!

Laura E. said...

Emaaaa, hakka kommenteerima, ruttu! ja teised ka loomulikult. Kas minu komm lähen ka praegu arvesse (nagu Sebastiani poolt siis :)))?
Õde

Anonymous said...

Tahtsin juba eile öelda, et ega Kristjanil ja aborigeenidel suurt vahet ei tee ja järgmisena võiks küll oma vuntside kasvu proovida. Häbi-häbi Kristjanile, kes tantsida ei taha (väikevend katsetab kodus küll mingeid samme). Tehke nüüd tööd ka ja andke sellest täpset teavet.
Emps

Hou hou, Krissu sa oled nukitsamehe moodi juba! A mi mutsa gusa!
Si si.
Ja niipalju kui ma internetti tulekuks aega leian, ja eestikeeseid sonu ritta oskan veel laduda, siis kommmenteerin alati peale lugemist.

Tervituseed Valenciast. Suunaga P6hja! :P Salahype.

Kairit said...

Kuidas aafrika tantsu tantsida oli siis? Kindlasti lahe, eksole ;)

Pilgrim said...

oojaa.. aafrika tants oli tais puusavaristusi ja kohulihaste harjutusi :D

Demorm

Kzike said...

Tere. Kirjutage rohkem ikka, muidu ma ei mängi.