Sunday, November 14, 2010

Krabi, Bangkok.

Kristjan, 7.novembril:

Thailand on suur ja lai, otsustasime puhata nadalakese kusagil vaikses rannabungalos ja siis shopata Bangkoki turgudel, kuna 2 aastat oleme veetnud 30+ kraadises kliimas ja 3 nadala parast saabub toeline talveshokk ja on vaja soetada endale talveriided, hehee. Kusjuures isegi Vietnami Sa Pa magedes sain kergelt kylma, ohtud olid seal paris jahedad. Yhel ohtul istusime isegi pubis, kus oli lahtine tuli, kus sai kasi soojendada :) Siinkohal suured tanud Assarile, kes soovitas kindlasti Sa Pas ja Ha Long Bays ringi vaadata, need kohad olid seda vaart!
Igatahes Thailandis maabusime pisikeses rannakeses (Krabi piirkonnas- siin on randadel miljoneid pisikesi krabisid, sellest siis ka nimi, eksole), kolisime 6 oopaevaks oma ookeanivaatega hytikesse ja asusime taiel rinnal puhkama. Kusjuures lennujaama buss pani meid vale hotelli ees maha ja soitis minema, aga vaga sobralikud Thai inimesed helistasid meie oobimispaika ja saime nondaviisi endale auto vastu. Soitsime autokastis mooda metsavaheteid ligi pool tundi, ookeanist voi randadest polnud lohnagi. Siiski, siiski, ennae imet!lopuks joudsime imeilusasse randa ning meid juhatatigi oma majakesse. Esimese paeva hommikul tegime ka kerge treeningu ning votsime nii monegi tunni paikesevanne. Meil on taiesti privaatrand, vahemalt eile siin kyll kedagi teist naha polnud. Monus. Peale lounat kaisime ka turismipiirkonnas Ao Nangis, kus on sadu restorane ja poode, massoore ja ratsepaid, soime lounat ja ohtust seal, Thailandi soogid on vaga maitsvad, me palusime mitte vaga vyrtsikaid variante nendest, kuna need rohelised ja punased piprad, mida siin Aasias iga toidu sisse pannakse, on ikka vagavaga 'kuumad', votavad nina vesiseks ja pisara silma kah. Moned inimesed siin rannabungalotes peale meie ikka on, 3 prantslast naiteks, veidi vanemad inimesed. Thai inimesed on esmapilgul kyll vaga sobralikud ja abivalmis, tore.
Tana hommikul soitsime kiirpaadiga aga yhte paradiisi randa, nimega Maya. Seal oli ikka toeliselt helesinine vesi, ymberringi maed ning imeilus valge liivaga rand. Kunagi on siin isegi Leonardo DiCaprio ujumas kainud, et te teaksite (siin filmiti Titanicut ja Leo kylmus jaisesse vette ara filmivotetel- true story) Suplesime ja paevitasime seal monda aega, tegime kovasti pilte ka loomulikult ning seejarel soitsime paadiga paari snorgeldamiskohta, teine neist oli eriti ilus, tuhandeid varvilisi kalu, koralle (need seekord nii varvilised polnud, moned lillad ja sinised ja roosad ja kollased olid), leidsime Kadiga moned kalapoeg Nemo pesad ka ja pisikesed Nemod kaisid meid tervitamas. Sukeldusime neile lahedale ja uurisime ikka pohjalikult nende tegemisi. Haisid kahjuks voi onneks ei nainud. Kylastasime veel monda tyrkiissinise veega randa, naiteks Bamboo saarel ja Pardiku saarel, kus elasid pika sabaga rannapardikud, kes kaisid turistide kaest syya nurumas. Lounat soime Phi Phi Doni saarel, kus vesi oli samuti imeilusat varvi ja kristalselge kah. Ytleksin nii, et kui liita kokku Uus-Meremaa Abel Tasmani rahvuspargi rannad ja Laane-Austraalia Esperance rand, siis saaks Maya Beachiga sarnase ranna :). Austraalias muidugi sai nahtud veel imeilusat Wineglass Bay randa Tasmaanias ning Queenslandis Whitsundayse saartel Whitehaveni randa, mis olid samuti silmipimestavalt kaunid. Raske on neid vorrelda, aga top 5 hulgas on nad mul koik! Praegu igatahes oleme tagasi oma rannamajakeses, taiesti ara polenud nagu grillkanad ning omadega rahul ning hoiame poialt, et homme oleks rohkem pilvi! Muhv, noudmiseni.

11.november

Kadi: Oi jaa, Phi Phi saared ja nende ymbrus oli nii ilus! Kristjan tegi siin mone faktiga natuke nalja, Titanicu votted seal tegelikult ei toimunud, vaid hoopis filmi The Beach votted (Leonardo mangis seal aga kyll). Eestikeeles on see film vist Paradiisirand, kui ma ei eksi. Igatahes, kes seda filmi nainud on, uskuge, tegemist on tapselt nii ilusa kohaga nagu sealt filmist naha- vesi on toesti imeilusat varvi ja see saarestik ise lihtsalt vorratu. Toeline paradiis! Nii et kes kunagi Krabi kanti satub ja kui ilmad vahegi paikeselised on, siis soovitan koigil sinna kindlasti minna. Laheks isegi hea meelega uuesti :) Turistimasside kohalolekule voib ka kindel olla, haaha. Muide, parim aeg Krabit kylastada on ilmselt novembri keskpaigast martsi lopuni. Siis peaks ilmad ilusad ja paikesepaistelised olema. Aprillist alates algavad aga jalle vihmahood ja juunist oktoobrini on siin vihmahooaeg (mussoonivihmad).

Niisiis oli meil vaike puhkus oma isiklikus majakeses mere aares. Ilmaga oli nagu ta oli, ainult kahel paeval paistis paike, aga nagu ikka, meid see ei morjendanud ja me leidsime endale muud tegevust. Naiteks rentisime endale ykspaev mootorrattad (rollerid) ja kihutasime Ao Nangi poole. Vihma tibutas ja ilm oli hall, aga meil oli tuju hea ja ma usun, et see oli yks toredamaid paevi meie puhkuse ajal, ehee.. tore oli lopuks ometi rollerid jarele proovida, sest neid on siin aasias ju miljoneid! Ei olnud midagi hullu, siinne Ao Nang on ysna vaike linnakene ja liiklust ei olnudki nii palju. Esimesel paeval votsime kumbki eraldi rollerid, et oleks monusam harjutada. Alguses olin ysna koba, aga umbes tund aega hiljem oli asi juba taitsa kapas :) kihutasime ringi ja olime juba taitsa profid ;) tuul korvus vihisemas ja hea olla. Teinepaev votsime ainult yhe rolleri ja kihutasime kahekesi koos sellel ringi.
Loppkokkuvotteks voib oelda, et meil oli vaga tore puhkus. Kaisime tuuril, lugesime raamatut, tegime trenni, mangisime 3 kutsuga ja pikutasime rannas. Hea lihtne elu meil siin. Need rannamajakesed siin olid tapselt see, mida me otsisime- midagi vaga lihtsat ja ehtsat. Ei olnud meil kyll sooja vett, ega ohukonditsioneeri, aga meil oli paris oma majakene verandaga taiesti mere aares. Ohtul laulsid meile poosastes koikvoimalikud ritsikad, ohus lendasid helendavad fireflyd'd ringi, ookean kohises akna all. Viimasel paeval tegime loket ka ja nii saigi meie puhkus Krabi lahistes labi. Ma millegiparast usun, et me satume siia taimaale veel kunagi ja siis meil on alati voimalus siia, taiesti oma eraranda, tagasi tulla. See asub siin ysna salajases kohas mida on raske leida, aga hea onne korral voima teilegi selle asukoha avaldada ;) Muidugi, kes tahab rohkem turistidekeskel olla, sellel soovitan midagi Ao Nangi linnakesse leida, aga arvestage seda, et sealne rand ei ole nii ilus kui selles pisikeses rannas kus meie olime.

Siis aga lendasimegi jallegi (kui tyytu!) lennukiga Bangkoki. Jallegi yks suuuuuuuur suurlinn, tais seda sama tomu mis ka Jakarta linna kattis. Palju korghooneid ja nii palju autosid. Siia linna jaame ainult paariks paevaks, rohkemaks me Bangkokile ja Taimaale ei jatnud. Ei oskagi oelda miks. Taimaa on Eestile kuidagi nii lahedal (Rootsist tuleb Krabisse otseliin), kuidagi nii tavaline sihtkoht kuhu tulla puhkama, nii et me ei hakka siin maal vaga kaua aega raiskama, kyllap siia jouab veel tagasi tulla kui tahtmist peaks tulema. Paariks paevaks jaame siia ainult sel pohjusel, et otsida endale moningaid uusi riideid, meie riidevarud on ju ainult 1 kotitaie suurused. Eks nais kas leiame midagi soodsat. Need on siis esimesed muljed Bangkokist.

Ka teised ja kolmandad muljed on samad- Bangkok on endiselt suurlinn. Linn nagu koik linnad ikka on. Muidugi shoping on siin vist soodsam, nii et kes tahab uusi asju, tulge aga! Kes otsib, see leiab. Kaisime ka siinsel kuulsal nadalalopu turul, kus on sadu tuhandeid lette ja kus myyakse ilmselt koike, mida vaid soovid. Kolasime meiegi seal ligi 4-5 tundi ringi ja leidsime ka moned uued riided :)
ahjaa, ykspaev kaisime ka Wat pho nimelises templikompleksis, see on Bangkoki koige suurem kompleks ja seal on yle 40 meetri pikk pikutava buddha kuju sees. See oli ikka toesti VAGA suur ja voimas, yleni kuldne. Soovitan. Terve see kompleks jattis ausaltoeldes vaga hea mulje. Aga templeid oleme siin aasias juba hulgim nainud, nii et ei hakanud ajapuuduse tottu mujale minema.

Ja nii me siis istusimegi bussi ja soitsime Kambodza poole...